Yerel marketler rekabet girdabına düştü
Yaşanan ekonomik kriz sürecinde yüzde 90.2’lik enflasyon oranı ile vatandaşı en çok etkileyen alan olan gıda fiyatlarında gözler market …
Yaşanan ekonomik kriz sürecinde yüzde 90.2’lik enflasyon oranı ile vatandaşı en çok etkileyen alan olan gıda fiyatlarında gözler market zincirlerine çevrilirken, yerel marketlerden “mağaza enflasyonu” uyarısı geldi.
Türkiye Perakendeciler Federasyonu Başkanı Ömer Düzgün “Bugün ülkemizde müthiş bir mağaza enflasyonu ile karşı karşıyayız. 42 bin ulusal ve indirim marketi vatandaşlara hizmet veriyor. İndirim marketlerin toplam market sayısı son 10 yılda yüzde 395 artış gösterirken sektörde payları yüzde 79’a kadar çıktı. 5 yıl içinde 13 bin yeni mağazanın açılması indirim marketlerin toplam pazardaki payının yüzde 81’e ulaşması bekleniyor. Bu durum sadece gıda perakendesindeki işletmelere değil üreticiye de tüketiciye de zarara verecek” dedi.
‘FİYAT ARTIRMIYORUZ’
Maliyetlerin her geçen gün arttığı, kârlılıkların düştüğü büyük bir rekabet girdabında yerel marketlerin kürek çektiğini kaydeden Ömer Düzgün, fiyat suçlamalarına yönelik, “Bizim fiyat artırma gibi bir lüksümüz yok. Bu ekonomik ortamda fahiş, haksız, rakiplerinden yüksek fiyatla ürün satan bir üretici veya satıcının cezasını herkesten ve her şeyden önce tüketiciler ve piyasa verir” diye konuştu.
Sebze meyvede düzenleme sinyali
– Yerel Zincirler Buluşuyor Konferansı’nda konuşan Ticaret Bakan Yardımcısı Sezai Uçarmak “6 ay vadeli meyve sebze ticareti olmaz. AB özellikle pandemi nedeniyle gıdayı farklı bir yere koydu. Bir aydan az süre dayanıklı olan ürünlerde ödeme süresi bir ay diğerlerinde 2 ay dedi. Bizim de uygulamamız gerektiğini düşünüyoruz” dedi.