Adana FM
Adana FM

DOLAR

34,4816

EURO

36,1833

ALTIN

2.960,39

BIST

9.367,77

Teşekkürler Türkiye

SÖZCÜ TV Genel Müdürü Alişer Delek rekor gecesini yazdı.

Teşekkürler Türkiye


 SÖZCÜ TV Genel Müdürü Alişer Delek.

Yakup Kadri’nin Yaban romanında kullandığı bir terimdir; çarıklı erkanıharp… Kimilerine göre eleştiri, kimlerine göreyse bir gerçekliğin teslimi. Bana göre yurdum insanının kurnaz ve işini bilirliğinin şaka yollu tanımlaması. Yerel seçimin sonucunu belirleyen de onlar oldu.

Önceki seçimlerin aksine AK Parti’ye ve liderine iktidarı kaybettirmeden uyarısını yaptı, sorunların farkında olduğunun mesajını verdi. Aynı şey günümüz medyası için de geçerli. Türkiye 2024 yerel seçim sonuçlarını haber kanalları içerisinde uzak ara bir farkla SÖZCÜ Televizyonu’ndan izledi. Uzak ara diyorum, çünkü, (19 yıllık TV kanalı ikinci olurken) aradaki fark iki katı. Geride kalan on yılların haber kanallarının toplamından daha fazla bir raytingle birinci oldu SÖZCÜ Televizyonu.

Seçim yayınının Youtube’daki toplam video görüntülenmesi de 14 milyon 600 bin oldu.

Bu başarının arkasında bir dava var. O dava da habercilik. Daha yayında birinci yılını yeni doldurmuş bir haber kanalının, kısa sürede zirveye oturması, seçim gibi önemli bir gecede böyle büyük bir fark atması, çarıklı erkanıharpın olanın bitenin farkında olmasıyla açıklanabilir.

KAMU HABERCİLİĞİ

Nedir o olan biten? Diğer bütün haber kanalları belediye başkan adaylarını, adayların belirlediği saatlerde, adayların istediği sorularla ve hatta adayların istediği sunucularla para karşılığı yayına alırken, biz SÖZCÜ Televizyonu olarak kamuyu ilgilendiren ve haber değeri olmayan hiçbir adayı ekrana taşımadık. Çünkü tek bir amacımız vardı, kamu yararına habercilik yapmak.

Bu yazıyı kaleme alırken medya tarihinin günümüzdeki en büyük zaferine imza ekibin sözcüsü olarak konuşuyorum; bu başarı bir tesadüf değil, bu başarının arkasında patronumuz Burak Akbay’dan başlayarak, Genel Yayın Yönetmeni Metin Yılmaz liderliğindeki SÖZCÜ Gazetesi’nin, İsmail Şahin yönetimindeki sozcu.com.tr’nin, idari işlerimizin, medya grubumuzun reklam departmanının ve bu medya grubu bünyesi altında çalışan her bir insanın, her bir emekçinin alın teri, eve götürdüğü ekmeğin namusu, ödediği bedellerin bilinci var.

Bu kanalın ve bu başarının bir sözcüsü olarak sadece bir yılda gelinen noktanın farkındayım. Geride kalan bir yılda bu haber merkezinin yalanlanan bir haberi, sosyal medyaya düşen bir skandalı, siyasi çıkarlara alet edilme amaçlı yayılanlar dışında herhangi bir yanlışı olmamıştır. Bu bile bütün sözcü medya grubu için bir madalyaz olarak taşınabilecek bir onurken, Türkiye’nin en kritik seçiminin çok büyük bir farkla sözcü televizyonunda izlenmesi hepimizin omuzlarına çok büyük bir yük bıraktı. SÖZCÜ medya grubunun habercilik davası ve bu dava için ödediği bedelin kurumsal hafızası bu yükü taşımamızı daha da kolaylaştırıyor. Bundan bir yıl önce yayına ilk başladığımız gün söylediğim sözle hepinizin huzurunda tüm emekçi arkadaşlarıma teşekkür ediyorum: Gözünüzü bu ekrandan alamayacaksınız çünkü bu daha başlangıç.

sozcu.com.tr Genel Yayın Yönetmeni İsmail Şahin dijital medyadaki 31 Mart gecesini anlattı:

Saldırılar başarılı olamadı ziyaretçi rekoru kırdık

Türkiye, sonuçları açısından siyasi tarihe geçen bir seçimi geride bıraktı. 22 yıllık AKP iktidarı büyük hüsran yaşarken, sozcu.com.tr’nin seçime özel hazırladığı sayfalar yoğun ilgi gördü. Yayın yasağının kalkmasıyla birlikte büyükşehirlerdeki gelişmeleri anbean aktardığımız haberler ve sonuçlara ilişkin analizlerimiz günün en çok okunan içerikleri oldu. Gece boyunca hem yurt içinden hem de yurt dışından sozcu.com.tr’ye çok sayıda siber saldırı gerçekleşti. Okurlarımızın doğru ve güvenilir bilgiye ulaşmasını engellemek isteyenler başarılı olamadı. Tekil 4.9 milyon kişi 31 Mart günü sozcu.com.tr’ye giriş yaptı. Gece yarısına geldiğimizde ziyaret sayısı 8.2 milyona ulaştı. 1 Nisan günü öğlen saatlerinde bu sayı 13 milyonu geçti. Her gelen ziyaretçi ortalama 12 dakika sitemizde zaman geçirirken, toplamda 86 milyon sayfa görüntüledi. Sosyal medya hesaplarımızı takip eden 9 milyondan fazla kullanıcı paylaşımlarımıza büyük ilgi gösterdi. Ortaya çıkan bu tablo için okurlarımıza, takipçilerimize ve sozcu.com.tr’nin emekçilerine teşekkür ederim.