Adana FM
Adana FM

DOLAR

34,4910

EURO

36,3975

ALTIN

2.965,97

BIST

9.261,52

Satışlardaki düşüş mağazaları vurdu

Ekonomik gidişat ve enflasyon çalışanları mutsuz ediyor. Perakende sektörü cirolarda yakaladığı artışları adetlerde yakalayamıyor. Sektörde satış …

Satışlardaki düşüş mağazaları vurdu

Ekonomik gidişat ve enflasyon çalışanları mutsuz ediyor. Perakende sektörü cirolarda yakaladığı artışları adetlerde yakalayamıyor. Sektörde satış adetleri 2019’un gerisinde kalırken, çalışanlar ise yüksek enflasyon ve düşen alım gücü nedeni ile mutsuz.

Perakende sektöründe yüksek enflasyon ortamında devreye giren fiyat artışları şirketlerin cirolarını artırırken, pandemi öncesini yakalayamayan satış adetleri mağaza yatırımlarını vurdu. Ağır enflasyon koşullarının tüketiciyi etkilediğini ve adetlerde düşüş olduğunu kaydeden Zincir Mağazalar Derneği Başkanı Serhan Tınastepe, “Satışlarımızın gidişatı iyi olmakla beraber, burada esas kaynağın adet değil fiyat bazlı olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Satış adetlerinde halen pandemi öncesini yakalayabilmiş değiliz. Bu nedenle mağazalaşma sayılarında düşüş var. Tüketici fiyat artışı beklentisi ile alımları öne çekiyor; bu da beklenti enflasyonunu tetikliyor. Genel ekonomik gidişat ve alım gücünün düşmesi çalışanlarımızı da mutsuz ediyor. Sene başındaki asgari ücret artışı mart, nisan ayına gelindiğinde erimişti”
değerlendirmesini yaptı.

KDV İSTİSNASI İSTİYOR

Bu yıl 9’uncusu düzenlenen perakende teknolojileri konferansında konuşan Tınastepe, mağaza yatırımlarına turizm ve sanayide olduğu gibi KDV istisnası ve kiralarda KDV ile stopajın düşürülmesini istediklerini kaydetti. Bazı lokasyonlarda elektrik faturalarının mağaza kiralarını geçtiğini kaydeden ve önlemlerin devreye alınması gerektiğini anlatan Tınastepe, şöyle devam etti: “Bir dönem yabancı markalar ülkemizden çekilmek zorunda kaldı. Yabancı ve yabancı ortaklı markaların birçoğu ülkemizi aynı zamanda bir tedarik üssü olarak kullanıyor, bunu göz ardı etmemeliyiz. Ülkemizde yaptığı satışın daha fazlasını yerli tedarikçiden alıp tüm dünyadaki diğer mağazalara gönderen perakendeciler var.”

AVM mağazaları için bireysel fatura talebi

Yüksek elektrik faturalarının bazı mağazalarda ikinci bir kira haline gelmesi ile harekete geçen Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) ise çözüm önerisini Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’na (EPDK) iletti. Konu ile ilgili bir yazılı açıklama yapan BMD Başkanı Sinan Öncel, “Bazı AVM’lerde tüm elektrik harcaması ortak sayaçtan geçtiği ve kümülatif faturalandırma yapıldığı için yıllık tüketim bir milyon kilovat saati geçiyor. Dolayısı ile bu AVM’lerdeki mağazalar en yüksek tarifeden elektrik faturası ödemek zorunda kalıyor. Biz AVM mağazalarında enerji fiyatının ortak sayaç üzerinden faturalandırılması yerine bireysel abonelik koşullarında ve ulusal tarifeye dönüştürülerek fiyatlandırılmasını öneriyoruz” dedi.