İBB’den Kurum’a metro yanıtı
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), Cumhur İttifakı’nın İBB Başkan Adayı Murat Kurum’un yeni hizmete giren bakanlığın yaptığı Kirazlı-Bakırköy Sahil metrosundaki yoğunluk görüntüleriyle birlikte yaptığı “İstanbul’a bu çile reva mı?” paylaşımına yanıt verdi.
Cumhur İttifakı’nın İBB Başkan Adayı Murat Kurum, sosyal medya hesabından “İstanbul’a bu çile reva mı?” notuyla İstanbul Gündem adlı hesabın “M3 Bakırköy Sahil – Kayaşehir metro hattının uzaması sonrası İBB’nin taahhüt ettiği yeni araçları almaması sebebiyle, hatta hemen her gün her saat izdiham yaşanıyor. Bu sabah kaydedilen görüntüler İstanbulluların çilesini gözler önüne serdi” haberini ve görüntülerini paylaştı.
Kurum’un paylaşımına İBB’den açıklama geldi.
Açıklamada “Mevcut M3 Metro Hattı’nın uzatması mahiyetinde olan Kirazlı-Bakırköy Sahil etabının, 10 Aralık 2010 tarihinde Resmi Gazetede yayınlanan Bakanlar Kurulu kararı uyarınca, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığınca yapılması ve araçlarının temin edilmesi kararlaştırılmıştır. 2022 yılı Cumhurbaşkanlığı Strateji ve Bütçe Başkanlığı yatırım bütçesinde de inşaatın ve 72 adet raylı sistem aracının Bakanlık tarafından sağlanacağı belirtilmiş ve bütçelenmiştir” denildi.
BAKANLIK ARAÇLARI TESLİM ETMEDİ
10 Mart 2024 Pazar günü M3 Bakırköy Sahil-Kayaşehir Merkez Metro Hattı Kirazlı-Bakırköy Sahil etabının Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından tamamlanarak İstanbul Büyükşehir Belediyesi’ne (İBB) devredildiği ancak bakanlık tarafından uzatma istasyonları ile birlikte devredilmesi gereken 72 adet aracın İBB’ye teslim edilmediğine dikkat çekildi.
Yeni etabın tamamlanması ile birlikte hattın uzunluğu 18,2 kilometreden 26,7 kilometreye, istasyon sayısı 13’ten 19’a çıktığı belirtilerek taahhüt edilen araçların teslim edilmemesi nedeniyle saatlik tek yönde 19 binin üstünde olması planlanan yolcu kapasitesinin, mevcut araçlar M9 Hattı’ndan ek araçlarla takviye edildiği halde 8 bin 700’e düştüğü kaydedildi.
Uzayan parkur yeni araçlarla takviye edilemediğinden uzatma öncesi yoğun saatlerde 4,5 dakika olarak uygulanan sefer aralığı 7,5 dakikaya çıktığı anlatıldı.
Bu durumun; M3 Hattı’nın genelinde sefer aralığının uzamasına, yolcu yoğunluğunun artmasına ve yolcu konforunun olumsuz etkilenmesine neden olduğu belirtildi.
40 ARAÇ SİPARİŞ EDİLDİ
Açıklamada “Önemle hatırlatırız ki, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin her türlü yatırımı, Cumhurbaşkanlığı Strateji Başkanlığı ve Hazine nezdinde verilecek onaylara tabi olduğu gibi, tüm ilgili kurumlarca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı adına tanımlanmış bir yatırım kalemi için İBB’nin bir ihale yürütebilmesi dahi mümkün değildir. Bakanlık nezdinde bu konuda yaptığımız yazılı ve sözlü girişimlere yanıt verilmemesi üzerine geçen yıl başka bir hattımız için gerçekleştirilen araç ihalesi kapsamında yapılan revizyonla 40 adet aracın bu bölgedeki açığı kapatmak üzere siparişi verilmiştir. Bu araçlar teslim edilene ya da Bakanlık tarafından gerekli edimler yerine getirilene kadar İETT tarafından hattımıza ek otobüs seferleriyle destek verilmektedir” denildi.