Dizi endüstrisi ve K-Pop etkisi: Güney Koreli erkekler, Batılı kadınların kalbini çaldı
Kendi ülkelerindeki erkeklerin “kaba ve bakımsız” olduğunu düşünen Kuzey Amerikalı ve Avrupalı milyonlarca kadın, “Masallardan çıkmış gibiler …
Kendi ülkelerindeki erkeklerin “kaba ve bakımsız” olduğunu düşünen Kuzey Amerikalı ve Avrupalı milyonlarca kadın, “Masallardan çıkmış gibiler” dedikleri Güney Koreli erkeklerle tanışmak için son yıllarda Asya ülkesinin yolunu tuttu. Dünyada kültür endüstrisinin yükselen yıldızı olan Güney Kore dizileri ve K-Pop da “farklı cazibeleriyle” Batılı genç kadınların gönlünü çalan Güney Koreli erkeklere ilgiyi arttırdı.
Son yıllarda tüm dünyada popüler olan Güney Kore dizileri ve K-Pop (Kore popu) sayesinde Güney Koreli erkeklerle tanışmak için ülkeye giden Batılı kadınların sayısı adeta patlama yaptı.
CNN International’ın haberine göre, Kuzey Amerika’dan ya da Avrupa’dan Güney Kore’nin başkenti Seul’a giden 20’li yaşlardaki genç kadınların sayısı hızla artıyor. Alışveriş yapıp şehri gezen Asyalı yaşıtlarının aksine Batılı genç kadınlar, gündüzleri otellerinde Kore dizilerini seyredip akşamları dizilerdeki yıldızlara benzeyen erkeklerle tanışmak için dışarı çıkıyor.
‘NETFLIX ETKİSİ’
ABD’deki Indiana Üniversitesi’nde cinsiyet ve ırk politikaları üzerine çalışan araştırmacı Min Joo Lee, Kore popunun Güney Kore turizmi üzerindeki etkisiyle ilgili yaptığı araştırmada ilginç sonuçlara ulaştığını anlattı. 8 hostel dolaşarak çoğunlukla Kuzey Amerika ve Avrupa’dan gelen 123 kadınlar görüşen Lee, bu genç kadınları ülkeye çeken şeyi “Netflix etkisi” diye tanımladı.
Squid Game, gerilim dizisi olmasına rağmen tüm dünyada Güney Kore’ye ilgiyi bir hayli arttırdı.
Netflix’te çok popüler olan “Crash Landing on You” ve “Goblin” gibi Güney Kore dizilerinin yıldızları Hyun Bin ve Gong Yoo, son dönemde canlandırdıkları “romantik erkek” rolleriyle tüm dünyada şöhret oldu. Batı’nın dizi endüstrisindeki erkek karakterlerden “daha romantik, feminen ve naif” olan bu karakterler, Güney Kore erkeklerine de ilgiyi bir anda arttırdı.
‘KİBARLAR, ROMANTİKLER, BAKIMLILAR VE İYİ GİYİNİYORLAR’
Konuştuğu birçok kadının Güney Koreli erkeklerin duygusallığından çok etkilendiğini belirten araştırmacı Lee, birçoğunun kendi ülkelerindeki erkekleri kaba ve bakımsız bulduğunu, bu nedenle de Koreli erkeklerin “farklı” cazibesinden etkilendiğini aktardı.
Oyuncu ve şarkıcı Seo Kang Joon, Güney Kore’nin en ünlü isimlerinden biri.
Geçen yıl İngiltere’den Seul’a giden 25 yaşındaki Grace Thornton da, Güney Koreli erkeklerin çok kibar ve romantik olduğunu, sokakta asla kadınlara laf atmadıklarını söyledi. Ülkede erkeklerin kendilerine çok iyi baktıklarını ve iyi giyindiklerini de ifade eden Thornton, “Masallardan çıkmış gibiler. İngiliz erkekleri ise sürekli yarı sarhoş ve kokuyorlar” dedi.
K-Pop’un en popüler grubu BTS, tüm dünyada bir fenomene dönüştü.
4 KAT ARTTI
Güney Kore dizilerinin uluslararası platformlarda yükselişiyle beraber son yıllarda Güney Kore’ye kadın turist akını dikkat çekiyor. Resmi verilere göre 2005’te ülkeye giden turist sayısında erkekler 2,9 milyonu bulurken, kadınlarda bu sayı 2,3 milyon civarındaydı. Pandemi öncesinde 2019 yılında Güney Kore’ye tatil için giden yabancı kadınların sayısıysa neredeyse 10 milyonu buldu. Koreli erkeklerle evlenen ya da sevgili olan Batılı kadınların sayısındaki artış da dikkatlerden kaçmadı. Sosyal medyada da Güney Koreli erkek YouTuber’ların ve ünlülerin takipçilerinin çoğunun Avrupalı ya da Kuzey Amerikalı kadınlar oluşturuyor.
Güney Koreli Gwon ile evlenen ve “Koreli Kocam” isimli bir blog’u bulunan Avustralyalı Nichola, kültürel farklılıkların zaman zaman alışılması zor olduğunu çünkü Güney Kore’nin Batı’ya göre daha ataerkil bir toplum olduğunu anlatıyor.
Bu arada Güney Kore’de tanıştıkları erkekler nedeniyle hayal kırıklığı yaşayan kadınların sayısı da az değil. Washington’dan gelen 27 yaşındaki İngilizce öğretmeni Quandra Moore, tanışma uygulamaları üzerinden görüştüğü bazı Güney Koreli erkeklerin siyahi olması nedeniyle kendisine ırkçılık yaptıklarını belirtti.