Avrupa’da havalimanı kaosu: Otizmli oğluyla beraber günlerdir Türkiye’de mahsur kaldılar
İrlanda merkezli Aer Lingus havayolu şirketinin sistemlerinde hafta sonu meydana gelen arıza sonrası binlerce yolcu dünyanın çeşitli bölgelerinde …
İrlanda merkezli Aer Lingus havayolu şirketinin sistemlerinde hafta sonu meydana gelen arıza sonrası binlerce yolcu dünyanın çeşitli bölgelerinde mahsur kaldı. Bu kentlerden biri de İzmir’di… İzmir’de geceyi havaalanında geçirmek zorunda kalanlar duruma isyan etti.
İrlanda merkezli Aer Lingus Havayolu şirketinin sisteminde hafta sonu meydana gelen bir arıza, kaosa neden oldu. Binlerce kişi, uçaklarının iptal olmasının ardından havalimanlarında mahsur kalırken, gece boyunca yolcuları ağırlayan adreslerden biri de Türkiye oldu.
Dublin’de yaşayan bir anne ve beş yaşındaki otizmli oğlunun da hafta sonu İrlanda’ya dönüş uçaklarının iptal edilmesinin ardından Türkiye’de mahsur kalanlar arasında olduğu ortaya çıktı.
Cumartesi günü yaklaşık 51 uçuşu iptal eden havayolu şirketi, sorunu çözse de iptal edilen uçaklar kaosa neden oldu. Binlerce yolcu ülkesine geri dönebilmek için uğraşırken, bilet sıkıntısı ve iptaller nedeniyle havalimanlarında sıkıştı.
‘BU SADECE ÇOK KORKUNÇ’
Dublin’de yaşayan Karen White isimli kadın da otizmli 5 yaşındaki oğlu ile İzmir’de mahsur kaldı. Kendilerine bir gün için otel ayarladığını söyleyen White, ertesi günü havalimanında geçirmek zorunda kalacaklarını söyledi. White, “Bu sadece korkunç” dedi.
İzmir’deki havalimanında yüzlerce İrlanda ve İngiliz vatandaşının mahsur kaldığını belirten White, “Burada ameliyat olmuş insanlar var, tekerlekli sandalyedeki yaşlılar ve çocuklar var. Bu insanlar havaalanında uyuyacak. Tüm sistemleri arızalı olduğu için Aer Lingus kimseyle iletişime geçmedi.” dedi.
Çaresiz anne, “İzmir’de bize yardım edecek bir yetkili bulamadık. Orada öylece terk edildik. Saatler sonra yetkililer bizi yakında bir otele yerleştirmek zorunda olduklarını anladı. Bize sadece kahvaltı verdiler. Başka bir yemek yok. Oğlum beş yaşında ve otizm hastası. Hiçbir şey yemedi.” dedi. Oğlunu ülkesine döner dönmez hastaneye götüreceğini belirten White, “Tatilimiz bitti. Bugün herkesin işe dönmesi gerekliydi. Oğlum ilk kez okula başlayacaktı ama şu an gerçekleşemeyecek.” ifadelerinde bulundu.
BİNLERCE KİŞİ MAHSUR KALDI
Günlerdir yeni bir bilet almak için uğraştığını belirten White sonunda havayolu şirketinden bir mesaj aldığını ancak yine de kimseye ulaşamadığını söyledi.
Havayolu şirketinde meydana gelen arıza nedeniyle dünyanın dört bir yanında binlerce kişinin mahsur kaldığı bildirildi.
Olay sosyal medyada da kısa sürede gündem oldu. Bir yolcu iki gündür Fransa’nın Nice şehrinde mahsur kaldığını ve havayolu şirketinden kimseye ulaşamadığını” yazdı. Başka bir yolcu da ailesinin iki gündür İzmir’de mahsur kaldığından şikayet etti.
HAVAYOLU ŞİRKETİNDEN AÇIKLAMA
İzmir’de mahsur kalanların sayısının 200’e yakın olduğu da sosyal medyada yazılan mesajlarda yer aldı.
Aer Lingus’tan yapılan açıklamada, havayolunun müşterilerden aksaklık için özür dilediğini ve yolculara para iadesi için başvurabileceklerini veya seyahat planlarını değiştirebilecekleri ifadeleri yer aldı.
Firma, “Sistemler artık restore edildiğinden, müşterilerle doğrudan iletişime geçiyoruz. Yüksek çağrı hacimleriyle başa çıkmak için ek müşteri hizmetleri temsilcilerimiz de bulunmaktadır.” ifadelerinde bulundu.