Adana FM
Adana FM

DOLAR

34,4816

EURO

36,1833

ALTIN

2.960,39

BIST

9.367,77

Ara tatil ne zaman, okullar ne zaman kapanacak?

Ara tatil, kimi öğrenciler ders çalışarak, kimi öğrenciler için de dinlenerek geçireceği 9 günlük tatil imkanı sunuyor. Son üç yıldır uygulanan …

Ara tatil ne zaman, okullar ne zaman kapanacak?

Ara tatil, kimi öğrenciler ders çalışarak, kimi öğrenciler için de dinlenerek geçireceği 9 günlük tatil imkanı sunuyor. Son üç yıldır uygulanan ara tatil için tarihler MEB tarafından duyuruldu. Ara tatil ile 14-18 Kasım 2022 arasında okullar kapanacak.. Yarı yıl tatili ise 23 Ocak-3 Şubat 2023 tarihleri arasında olacak.

Tatil programlarını erkenden yapmak isteyen veliler okullar ne zaman kapanacak merak ediyor. İlk ara tatil sayesinde Ocak ayı gelmeden, öğrenciler dinlenme fırsatı bulacak.

ARA TATİL NE ZAMAN? OKULLAR NE ZAMAN KAPANACAK?

İlk ara tatil başlangıcı 14 Kasım ile 18 Kasım arasında olacak. Haftasonuları ile birlikte tatil 9 günü bulacak.

Yarıyıl tatil ise 10 iş günü sürece ve 23 Ocak ile 3 Şubat arasında yapılacak.

2. Ara tatil ise 17 Nisan ile 20 Nisan arasında 3.5 iş günü sürecek.

Okullar 16 Haziran 2023 tarihinde kapanacak.

BAKAN ÖZER’DEN ÖDS AÇIKLAMASI

Milli Eğitim Bakanı Mahmut Özer, uzun yıllardan beri eğitim camiasının özlemle beklediği Öğrenci/Öğretmen Destek Sistemi’nin (ÖDS) bugün itibarıyla hayata geçirildiğini, sistemin her öğrenciye bireyselleştirilmiş destek mekanizması sunduğunu bildirdi.

Bakan Özer, MEB Şura Salonu’nda ÖDS’nin tanıtım töreninde konuşmasına, projenin tamamlanmasında emeği geçenlere teşekkür edere başladı.

Özer, ÖDS’ye ilişkin, “Ortaokul ve lisenin tamamını kapsayan ve ilk kez herkese aynı kaynak değil bireyselleştirilmiş bir destek mekanizması sunan ve uzun yıllardan beri eğitim camiasının da özlemle beklediği bir sistem.” dedi. Bakan Özer, sistemin her ay yapılacak güncellemelerle çok daha ileri noktaya evrileceğini söyledi.

Sistemin açık öğretim dahil tüm ortaokul ve lise öğrencilerine ve öğretmenlere açık olacağını bildiren Özer, “Bu sistemi aynı zamanda mezun olup YKS’ye girmek isteyen tüm öğrencilerimize de açacağız.” dedi.

ÖDS ile bireyselleştirilmiş bir sistemle kazanım ölçme ve eksikliklerini telafi etme mekanizmasının ortaya konulduğunu belirten Özer, şöyle konuştu:

“Bugün itibarıyla açacağımız Öğrenci/Öğretmen Destek Sistemi ile yardımcı kaynakları bir faz daha farklı bir noktaya taşıyoruz. Bu sistemle öğretmenlerimiz, ilk kez hem okuldaki hem destekleme yetiştirme kurslarındaki süreçleri hem LGS, YKS ile ilgili performans süreçlerini bizzat takip edebilme imkanına kavuşmuş oldu. Öğretmenlerimiz, artık öğrencilere internet ortamında ödev gönderme, ödevleri alma, değerlendirme, eksikliklere göre yardımcı mekanizmalar üretebilme imkanına kavuşmuş oldu. İşte bu mekanizmayla özellikle okullar arası başarı farkının azaltılması, okullardaki eğitimin niteliğinin artırılmasıyla ilgili eğitim sistemimizi yeni bir evreye taşımış olduk. Öğretmenlerimizden, öğrencilerimizden gelecek olan yeni beslemelerle bu sistemi sürekli daha iyi noktaya taşıyacağız.”

“GÜNCEL VERİLERDE MEVCUT DURUMDA DAHA İYİ DURUMDA OLDUĞUMUZU GÖRDÜK”

Bakan Özer, son 20 yılda eğitimde çok ciddi bir dönüşümün yaşandığına, yapılan tüm atılımlarla okul öncesinden ortaöğretime kadar okullaşma oranlarında ciddi iyileşme sağlandığına işaret etti. Özer, bu süreçte, ayrıca eğitimin önündeki antidemokratik uygulamaların tamamının kaldırıldığını vurguladı.

Kadınların geçmişte yüksek öğretim kapılarında inanılmaz dramlar yaşadığını, ikna odalarında başlarını açmaları için büyük gayret sarf edildiğini anlatan Özer, hem vatandaşın eğitimle buluşmasına engel olan başörtüsü yasağının uygulandığını hem de “Muhafazakar kesim kız çocuklarını okullara göndermiyor.” söylemlerinin ortaya atıldığını ifade etti.

Özer, katsayı engeli ile imam hatip ve meslek liselerinin akademik olarak başarılı öğrencilerden arındırıldığını belirterek, tüm bunların ardından son 20 yılda Türkiye’de eğitimde ayrımcılık uygulamalarına son verildiğini aktardı.

Bugünlerde bazı basın yayın organlarında, kız çocuklarının okullaşmasıyla ilgili spekülasyonlar yapıldığını dile getiren Özer, bunların “1,2 milyon öğrenci okulla buluşamadı”, “800 bine yakın kız çocuğunun eğitimle ilgili sıkıntıları var.”, “Milli Eğitim Bakanlığı kız çocuklarının eğitimine engel olmaktan çıksın.” şeklinde, iki hafta önce senkronize şekilde başlatıldığını vurguladı.

Bu haberlerin hiçbirisinin veri karşılığının bulunmadığını, Bakanlık olarak iki hafta içerisinde tüm okullaşma oranlarına ilişkin verileri güncellediklerini bildiren Özer, “Güncellerken mevcut durumdan daha iyi durumda olduğumuzu gördük.” dedi.

Kayıtları tek tek incelediklerini anlatan Özer, yeni verilere bakıldığında ortaöğretimdeki okullaşma oranının yüzde 95,06’ya çıktığına işaret etti.

Bakan Özer, 2000’li yıllarda kız çocuklarının ortaöğretimdeki okullaşma oranının yüzde 39,02 iken bugün yüzde 94,66’ya yükseldiğini dile getirdi.

SİSTEMDE 62 DERSE AİT 62 KONU ANLATIM DERS KİTABI BULUNUYOR

Bakan Özer’in tanıtımını yaptığı ÖDS, öğrencilerin akademik başarılarının iyileştirilmesi, izlenmesi ve eksikliklerinin giderilmesi amacıyla oluşturulan soru temelli bir destek sisteminden oluşuyor. Sistem, ders kitapları, konu anlatımları, ders anlatım videoları ve soru çözüm videoları ile destekleniyor. Sistem ile öğrencilerin ihtiyaç duyduğu yardımcı kaynaklara erişim fırsatını artırarak öğrenci ve velilerin ekonomik yükten kurtarılması hedefleniyor.

Sistemde ortaokul ve lise düzeyinde 62 derse ait 62 konu anlatımlı ders kitabı, yaklaşık 32 bin çoktan seçmeli soru, 2 bin 534 ders anlatım videosu ve 11 bin soru çözüm videosu yer alıyor.

Sistem, öğrencinin çözdüğü sorulara göre, öğrencinin eksikliklerini belirleme ve bu eksiklikleri gidermeye yönelik olarak geliştirilmiş bir algoritmaya göre çalışıyor. Sisteme, öğretmenler MEBBİS şifreleri ile öğrencileri ise EBA şifreleri ile giriş yapabilecek. AA