Adana FM
Adana FM

DOLAR

34,5424

EURO

36,0063

ALTIN

3.006,41

BIST

9.549,89

Esad rejiminden sosyal medya operasyonu: ‘Suriye’yi farklı bir yer gibi gösterip…’

ABD’nin önde gelen yayın kuruluşlarından Washington Post, Esad rejiminin son dönemde Suriye’ye yatırım ve turist çekebilmek için sosyal medyaya …

Esad rejiminden sosyal medya operasyonu: ‘Suriye’yi farklı bir yer gibi gösterip…’

ABD’nin önde gelen yayın kuruluşlarından Washington Post, Esad rejiminin son dönemde Suriye’ye yatırım ve turist çekebilmek için sosyal medyaya başvurduğunu bir çok ünlü isme ciddi paralar ödediğini öne sürdü.

Suriye’de iç savaş eski şiddetiyle sürmese de, yıkık dökük kalmış ülkeden neredeyse hemen her gün bir ölüm, bombalama ya da saldırı haberi geliyor. Buna karşın, Esad yönetimi yıllardır süren iç savaşın etkilerini hafifletebilmek için yeni bir yöntem kullanmaya başladı.

ABD merkezli Washington Post gazetesinde yer alan habere göre, Suriye Devlet Başkanı Beşar Esad ve hükümeti, sosyal medya bloggerlarından veya seyahat yazarlarından medet ummaya başladı. Washington Post’un haberine göre, İrlandalı seyahat vlogger’ı Janet Newenham’ın Şam ve Halep’te çektiği videolar bunun en önemli örneklerinden bir tanesi. Youtube’da 170 binden fazla takipçisi bulunan Newenham, Halep’ten video çekerken, aynı sırada bir aile Suriye’nin kuzeybatısında hava saldırılarıyla öldürüldü.

Esad rejimi Suriye’nin büyük bir kısmının kontrolünü yeniden ele geçirse de, nüfusunun yarısı ülkeyi terk etti, ülkede kalanlar ise büyük bir ekonomik krizin pençesinde…

SOSYAL MEDYA İÇİN PARA ÖDÜYORLAR

Yaptırımlara boğulmuş bir ekonomide Rusya ve İran’ın gölgesinde yaşam çizgisine ihtiyaç duyan Esad yönetimi de bu noktada harekete geçti ve ülkenin ticarete açık olduğuna yatırımcıları ikna etmek için sosyal medyaya başvurdu.

Halep’in altı yıl önce düşmesinden sonra rejim, imajını iyileştirmeye yardımcı olması için uluslararası gazetecileri işe almaya çalıştı. Esad’ın kayınpederi Fawaz el-Akhras, Şam’ı ziyaret etmek ve Esad’ın kendisi de dahil olmak üzere üst düzey yetkilileriyle görüşmek için yüklü miktarda para ödemesi gündem oldu. Bu çaba bir PR felaketiydi. Çünkü muhabirlerin çoğu deneyimleri hakkında eleştirel yorumlarda bulundu ve rejim bu olaydan dersini çıkardı.

‘YIKILMIŞ BİNALAR DA GEZİNİN BİR PARÇASI’

Washington Post’un haberine göre, son birkaç yıldır rejim, ülkenin imajını parlatmaya yardımcı olmak için YouTuber’lar ve bloggerlara para ödemeye başladı. Yalnızca egzotik tatlar, manzaralar ve Suriye’nin güzellikleri değil, savaştan harap olmuş yerler ve yıkık dökük binalar da kampanyanın bir parçası olarak yer aldı. Çoğu seyahat blogger’ı yıkılmış binaları önünde çektikleri fotoğrafları ‘Suriye turunun bir parçası olarak’ paylaştı.

Washington Post, Esad rejiminin sosyal medyanın oportünizmini istismar ettiğini öne sürerken, böylelikle Suriye’yi daha güvenli göstermeye çalıştığını da iddia etti.

Gazete, dikkat çeken bir olaya daha değindi. Suriyelilerin çoğunun ülkede dolaşma veya Suriye’ye geri dönme konusunda zorluk yaşadığı hatırlatılırken, ülkeye seyahatin turistler için daha kolay olabildiğine dikkat çekildi.