Adana FM
Adana FM

DOLAR

34,4916

EURO

36,2345

ALTIN

2.961,18

BIST

9.367,77

İş görüşmelerinde kötü bir etki bırakan 8 davranış

Her geçen gün iş bulmak bir önceki güne göre daha da zorlaşıyor. İş bulmanın en önemli etkenlerinden biri de iş görüşmesi sırasında bırakacağınız ilk izlenim. Peki iyi bir ilk izlenim için ne yapmanız gerektiğini biliyor musunuz?

İş görüşmelerinde kötü bir etki bırakan 8 davranış

İş verenler bir adayı görüşmeye çağırdığında adayın iş geçmişi ve tecrübeleri kadar görüşmede nasıl davrandığı gibi unsurları da göz önünde bulunduruyor. İş görüşmelerinde bazı hususlara dikkat eden adaylar, rakiplerinden her zaman bir adım önde oluyorlar.

Bulut iletişim şirketi Ringover yakın zamanda farklı alanlarda ve yaş gruplarında uzaktan ve yüz yüze görüşme deneyimi olan 1.200 kişiyle anket yaptı.

Şirketin CEO’su ve kurucu ortağı Renaud Charvet, geç kalma veya uygunsuz araştırma gibi bazı yanlışlıkların bariz olabileceğini, ancak diğer itici iş görüşmesi davranışlarının sizi şaşırtabileceğini belirtti.

Rekabetçi bir iş piyasasında Charvet, adaylara görüşmedeki görgü kuralları söz konusu olduğunda hiçbir risk almamalarını tavsiye ediyor. Diğer uzmanlar da aynı fikirde.

Tecrübelerinize ve özgeçmişinize güvenseniz de görüşme esnasındaki tavırlarınızla kolayca elenebilirsiniz. Peki bunun için nasıl davranmalısınız? İşte iş görüşmelerinde kötü bir etki bırakan 8 davranış…

1. Mülakatla ilgili masrafları istemek

FPC National’ın başkanı Jeff Herzog, iş görüşmesiyle ilgili harcamalar için ödeme yapılıp yapılmayacağının sorulmaması konusunda uyarıyor.

10.000 görüşme gerçekleştirdiğini tahmin eden Herzog, “Geçiş ücreti, park ücreti, tren bileti veya taksi ücreti gibi maliyetleri, görüşme sürecinde geri alma hakkında soru sormanın profesyonelce olmayan bir davranış olarak algılanabileceğini anlamak önemli. Şirketler, görüşmeler için seyahat masraflarını karşılayacaklarsa genellikle önceden iletişim kurarlar.” dedi.

Mülakatınızın maliyetini “kendinize ve geleceğinize yapılan bir yatırım” olarak değerlendirerek bakış açınızı yeniden şekillendirmek önem taşıyor.

2. Özel yaşamla ilgili çok fazla bilgi vermek

New York’ta bir insan kaynakları destek şirketi olan Caged Bird HR’nin CEO’su Cierra Gross, iş adaylarının kişisel hayatları hakkında çok sık konuştuklarını görüyor.

Gross, “Görüşmeyi yapan kişi elbette nazik olacaktır, ancak aynı zamanda onların da yapacakları bir işleri vardır; o da sizin bu rol için en iyi aday olup olmadığınızı değerlendirmektir.”

“Kişisel hayatınız hakkında başıboş konuşmak, yalnızca görüşmeye önyargı katma fırsatı vermekle kalmaz, aynı zamanda görüşmeyi yapan kişinin işini yapmasını da engelleyebilir, bu da sizin bu işi alma şansınızı azaltır.” diyor.

3. Görüşmenin sonunda çok fazla soru sormak

Ödevinizi yaptığınızı ve teklif almaya istekli olduğunuzu göstermek istediğinizi biliyoruz. Bununla birlikte Gross, görüşmenin sonunda görüşmecinize bir veya iki soru sormanın yeterli olduğuna inanıyor. Uzman, “Şirketi eleştirdiğinizde üç soru ortaya çıkabilir, bu nedenle bir veya iki soru hazırlayın ve ardından görüşmecinin görüşmeyi tamamlamasına izin verin” dedi.

4. İşverene saygılı davranmamak

Bir sonraki işinizi denemek için insan kaynakları uzmanıyla sohbet mi ediyorsunuz? Lütfen “Bunu gerçek bir iş görüşmesinde söylemezdim ama…” demeyin.

HireMinds LLC’de başkan yardımcısı ve işe alım sorumlusu olan Scott White, bunu her duyduğunda heyecanlanıyor. White, “Ben benimle iletişime geçen müşterilerin temsilcisiyim; yani bu gerçek bir iş görüşmesi!” diyor.

5. Teknolojiden uzak olmak

White, teknolojinin kesinlikle sorun çıkardığı zamanların olduğunu kabul ediyor, ancak bir çevrimiçi görüşme yapacaksanız, önce ekipmanlarınızı test etmenizi öneriyor.

“Yanlış gidebilecek mümkün olduğunca çok şeyi ortadan kaldırın” diyen White, iş adaylarının görüşmeden hemen önce Zoom veya diğer video platformu yazılımlarının güncellendiğinden emin olmaları gerektiğini belirtti.

6. Tanıdıkları öne sürmek

White, “İlk kuzeniniz şirketin finans departmanında gerçekten önemli bir isim ya da üniversitedeki oda arkadaşınız bu iş için sizi yönlendirdi. Bunu 50 kez duymalarına gerek yok. Birinin kimi tanıdığı beni etkilemiyor; işlerinde neler başardıklarıyla ilgileniyorum” diyor ve “Neyle gurur duyuyorlar? İbreyi hareket ettirmek için ne yaptılar; şirketlerinin para kazanmasına veya tasarruf etmesine nasıl yardımcı oldular?” diye ekliyor.

7. Üstünlük sıfatlarını aşırı kullanmak

Herzog, bunu yapmanın görüşmeyi yapan kişide olumsuz bir izlenim bırakabileceğini, dolayısıyla bir pozisyon için özelliklerinizi tanımlarken “en iyi” ve “en çok” gibi sıfatları kullanmaktan kaçınmanız gerektiğini söylüyor.

Herzog, “‘Mükemmel’ gibi sözcükler kullandığınızda, görüşmeyi yapan kişiyi aşırı derecede etkilemeye çalışıyormuşsunuz gibi görünebilir, bu da onun sizin özgünlüğünüzü sorgulamasına neden olabilir” dedi ve “Bir işe alma uzmanını sizi işe almaya ikna etmek, üstünlük ifadelerine güvenmeyi gerektirmez; bunun yerine adaylığınızı destekleyecek gerçek ve ölçülebilir bilgiler sağlamaya odaklanın,” diye ekledi.

8. Not almamak

Onlara daha sonra asla bakmayacağınızı bilseniz bile, görüşme sırasında not almak, meşgul olduğunuzun ve ilgilendiğinizin görsel bir işaretidir.

White, “Bugünlerde pek çok kişi fotografik hafızaya sahip olduğunu iddia ediyor. Not alma ihtiyacı hissetmiyorlar. Bu benim en sinir olduğum konulardan biri” dedi ve bazılarının not alma eksikliğini, gerçek olsun ya da olmasın, ilgi eksikliği olarak yorumladığını belirtti.

Uzman, “Örneğin, birinin özgeçmişiyle ilgili geribildirimde bulunuyorsam, onun da bir şeyler yazmasını istiyorum. İnsanların söylediğim her şeyi hatırladığına inanmıyorum. Birine yardım etmek için zaman harcıyorsam fikirlerimi not etme nezaketini gösterin.” diye ekledi.