1.3 milyon çocuk okula aç gidiyor
Türkiye’de 10 yaş altı her 100 çocuktan 22’sinin öğrenme yoksulu olduğunu söyleyen Eğitimci Sevinç Atabay, “İlkokul 4. sınıfların yüzde 40’ı ve 8 …
Türkiye’de 10 yaş altı her 100 çocuktan 22’sinin öğrenme yoksulu olduğunu söyleyen Eğitimci Sevinç Atabay, “İlkokul 4. sınıfların yüzde 40’ı ve 8. sınıfların yüzde 46’sı okula aç gidiyor. 1 milyon 358 bin çocuk açlık sınırında” dedi.
İYİ Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Eğitim Politikaları Başkanı, 42 yıllık eğitimci Sevinç Atabay, “Cumhuriyetimizin 100. Yılında İyi Eğitim” adlı çarpıcı raporu SÖZCÜ’ye şöyle anlattı: “Dünya literatürüne göre 10 yaşında bir çocuğun basit bir metni okuyamaması veya okuduğunu anlamaması, ‘öğrenme yoksulu’ olduğunu gösterir. Türkiye’de 10 yaşına gelmiş her 100 çocuktan 22’si öğrenme yoksulu. Bu çocukların, yüzde 90’ı açlık sınırındaki ailelerin çocukları.”
“İlkokul 4. sınıfların yüzde 40’ı ve 8. sınıfların yüzde 46’sı okula aç ve yorgun gidiyor. Yorgunlar, çünkü okul çıkışı işe gitmek zorunda bırakılıyorlar. Ülkemizde maalesef ki; 6-13 yaş arası 10 milyon 354 bin çocuktan, 1 milyon 358 bini derin yoksulluk yaşıyor. Devlet, özellikle 10 yaş altı aç ve öğrenme yoksulu her çocuk için sorumluluk almak zorunda. Hiçbir çocuk eğitimde geri kalmayıp, yatağa aç yatmamalı!”
İYİ EĞİTİM ŞART
“Türkiye’de çocuklar ortalama 7.8 yıl yani ortaokul 2. sınıfa kadar eğitim alırken, G7 ülkelerinin ortalaması 12.9 yıl ve bizi çok kıskanan Almanya’nın ise 14.2 yıl. Özgür ve yenilikçi birey, çoğulcu ve katılımcı bir toplum için iyi bir eğitime ihtiyacımız var. AKP, çocuklarımızın zihnini ipotek koydu. Oysa eğitim, zihnine özgürleştirmek içindir.”
3 KAT GERİYİZ!
“OECD ülkeleri ilkokulda çocuk başına 8650 dolar, Türkiye 4134 dolar harcıyor. Ortaokulda, onlar 9941 dolar, Türkiye 3491 dolar ayırıyor. OECD ortalaması lisede 9941 dolar iken, Türkiye 3 kat geride 3175 dolarda kaldı. OECD ülkelerinde aileler eğitime yüzde 9 katkı sağlarken, Türkiye’de aileler yüzde 20 harcıyor. Eğitimin yükü ailelerde. ”
Sevinç Atabay
Sevinç Atabay kim?
Gazi Üniversitesi İngilizce Öğretmenliği mezunu. MEB Talim Terbiye Kurulu üyeliği, ABD’de Eğitim Ataşeliği, AB Eğitim, Bilim, Araştırma Koordinatörlüğü ve TED Okulları Genel Müdürlüğü yaptı. İyi Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Eğitim Politikaları Başkanı.